Veelgestelde vragen
Veel problemen kunnen zelf al verholpen worden door een aantal eenvoudige handelingen. Mocht het probleem na het lezen van deze veel gestelde vragen niet verholpen zijn, aarzel dan niet om telefonisch contact met ons op te nemen. Mocht het probleem telefonisch ook niet opgelost kunnen worden, dan sturen wij geheel een monteur langs om het probleem op locatie te verhelpen.
-
Administratieve vragen
-
Hiervoor hebben wij een overname huurcontract. Als je er voor zorgt dat de nieuwe huurder deze invult en het formulier terugstuurt, dan zal de huurovereenkomst per de eerst volgende huurtermijn (altijd rond de 24e van de maand) overgezet worden naar de nieuwe huurder. Hiervoor worden geen kosten in rekening gebracht.
-
Nee, je hoeft geen borg te betalen bij levering van een wasautomaat. Je betaalt alleen de resthuur van de lopende maand. Alle gehuurde apparatuur wordt door onze monteurs op locatie geplaatst, aangesloten en kort gedemonstreerd.
-
Mocht je twijfelen of het (technisch) mogelijk is om een wasautomaat te laten plaatsen, dan kun je vrijblijvend een afspraak met ons maken. We komen graag bij je langs om te kijken wat er mogelijk is.
-
Indien dit bij de bestelling is aangegeven nemen wij je oude apparatuur gratis weer mee.
-
Wanneer jullie verhuizen zijn er verschillende mogelijkheden. Wij kunnen het apparaat, tegen een vergoeding, verhuizen of jullie doen dit zelf. Wanneer jullie dit zelf doen is het belangrijk dat wij dit van tevoren weten. Dit in verband met eventuele schade.
-
Storingen worden in de regel binnen 3 werkdagen gerepareerd, maar in 90% van de gevallen kan de machine nog op dezelfde dag gerepareerd worden. Uiteraard gebeurt dit kosteloos (zie hiervoor ook de huurvoorwaarden).
-
Opzeggen kan zowel telefonisch, schriftelijk als per e-mail. Wij hanteren hiervoor een opzegtermijn van 1 kalendermaand. Vervolgens moet er een afspraak gemaakt worden om binnen deze termijn de gehuurde apparatuur op te laten halen. De opzegging wordt pas volledig verwerkt nadat de machine(s) zijn opgehaald.
-
Ja het is ook mogelijk als particulier voor een kleine meerprijs bij ons een apparaat te huren.
-
Problemen wasmachine:
-
Dit duidt vaak op een verstopping van het filter. Controleer/reinig het filter. Het filter zit aan de voorkant en aan de onderkant van de wasmachine, vaak achter een klepje of achter een plastic rand. Controleer eerst of er nog water in de trommel staat, zoja laat de machine dan eerst afpompen. Wanneer de machine niet wil afpompen neem dan telefonisch contact op.Let ook op dat wanneer je het filter verwijdert er altijd een beetje water uitkomt. Hou er dus even een bakje met een dweil of handdoek bij!!! Indien er voorwerpen als munten of knopen in het filter worden aangetroffen, deze verwijderen, vervolgens het filter goed terugplaatsen. Ook kan het zijn dat de spoelstop of de ‘niet centrifugerenknop’ is ingeschakeld (alleen bij enkele machines)
-
Controleer of de stekker er in zit. Als de stekker er in zit controleer dan of de waterkraan wel open staat. Controleer ook de meterkast of er geen zekering gesprongen is. Sluit een ander apparaat aan op het stopcontact om dit te controleren.
-
Controleer of het filter juist is geplaatst en goed is aangedraaid. Controleer ook of de waterafvoerslang niet uit de afvoerbuis is geraakt en of de afvoerbuis niet verstopt zit. Tevens controleren of de kraan en/of de toevoerslang niet lekken.
-
Controleer of de machine nog wel stevig en waterpas staat. Ook kan het zijn dat de machine verkeerd beladen is. Schudt het wasgoed los, en verwijder zonodig het teveel aan wasgoed.
-
Mogelijk zit het filter verstopt. Hierdoor pompt de wasmachine het water na het wassen niet weg en blijft het wasgoed in het vieze sopwater staan. Voor het reinigen van het filter zie vraag 1.Ook kan het zijn dat de interne leidingen van de machine verontreinigd zijn met oude zeepresten. Hiervoor kun je een kookwas (90 graden) draaien. Hierdoor zal warm water door de leidingen stromen en zo de oude zeepresten verwijderen. Reinig na afloop van de kookwas het filter. Het kan ook voorkomen dat de wasmachine tijdens het wassen de trommel niet krachtig genoeg ronddraait. Neem in dit geval telefonisch contact met ons op.
-
Problemen wasdroger:
-
Controleer of de stekker in het stopcontact zit, en of er geen zekering is gesprongen in de meterkast. Sluit een ander apparaat aan op het stopcontact om te controleren. Controleer of het waterbakje niet vol zit (alleen condensdroger). Controleer of de deur goed gesloten is. Controleer of de condensor goed geplaatst is.
-
Controleer of de condensor niet verstopt zit. Verwijder de condensor en reinig door hem onder de kraan schoon te spoelen. Daarna goed uit laten lekken en terugplaatsen. Controleer of het pluizenfilter niet verstopt zit. Deze dient na elke droogbeurt gereinigd te worden.Controleer of het waterbakje niet vol zit. (alleen condensdroger) Controleer of het wasgoed niet ‘te’nat in de droger gestopt wordt. Indien het wasgoed nog erg nat is, controleer dan de wasmachine. Zie “Problemen met de wasmachine.
-
Problemen vaatwasser:
-
Controleer of de stekker in het stopcontact zit, en of er geen zekering is gesprongen in de meterkast. Sluit een ander apparaat aan op het stopcontact om te controleren. Controleer of de deur goed gesloten is. Controleer of de kraan openstaat.
-
Controleer of het filter niet verstopt zit. Het filter vind je op de bodem van de vaatwasser. Let goed op dat het filter na het schoonmaken weer goed teruggeplaatst wordt.
-
Controleer of het filter niet verstopt zit. Zie ook: 'De vaatwasser pompt het water niet af'. Het kan ook gebeuren dat de gaatjes van de spoelarmen dichtzitten. Dit komt omdat het filter na reiniging niet juist is teruggeplaatst waardoor er etensresten in het watercirculatiesysteem komen. Verwijder hiervoor de spoelarmen (zowel boven als onder) vaak kun je deze gewoon losklikken, of met een draaiknop losdraaien. Spoel ze daarna onder de kraan van binnenuit goed schoon. Plaats hierna de spoelarmen in de juiste volgorde weer terug.Controleer ook de belading van de vaatwasser en of de vaat voorgespoeld is voordat het in de machine ging. Controleer of er nog zout in het zoutvat zit. Wij raden aan deze 1 x per maand (bij) te vullen. Controleer ook of er niets onderuit de lade en/of bestekbak steekt waardoor de spoelarm geblokkeerd wordt.
Contactgegevens
-
Groningen headquarters
Olgerweg 2 - 12
9723 ED GroningenT: 085 273 1994
E: info@wasautomatenverhuur.nl
Chamber of Commerce: 54990289 in Groningen
VAT: NL807501001B01
-
Location Klaaswaal
Industrieweg 103286 BW KlaaswaalT: 085 273 1994